Dnia 16 czerwca 2025 r. w Sali Narad Starostwa Powiatowego w Nisku odbyła się XII Sesja Rady Powiatu Niżańskiego, zwołana przez Przewodniczącego Rady Powiatu Niżańskiego Sylwestera Daśko. Po rozpoczęciu obrad, Rada zapoznała się z informacjami i sprawozdaniami: z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych na terenie Powiatu Niżańskiego za 2024 r. na drogach powiatowych oraz w zakresie obiektów i zadań innych niż drogi; Komendanta Powiatowego Policji w Nisku o stanie porządku publicznego w Powiecie Niżańskim w 2024 roku”; Komendanta Powiatowego Policji w Nisku o zagrożeniu przestępczością nieletnich na terenie Powiatu Niżańskiego w 2024 roku; z działalności Powiatowego Lekarza Weterynarii w Nisku za 2024 r. – stan bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego w Powiecie Niżańskim; z wykonania zadań w zakresie kultury, sportu i promocji w 2024 roku oraz zamierzenia za 2025 rok; raportem o sytuacji finansowo – ekonomicznej Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nisku za rok 2024.

Realizując porządek Rada zapoznała się z Raportem o stanie Powiatu Niżańskiego za 2024 r., przedstawionym przez Starostę Niżańskiego Roberta Bednarza. Następnie przeprowadzono debatę nad Raportem o stanie Powiatu Niżańskiego za 2024 rok, po czym Rada Powiatu, 18 głosami „za” udzieliła wotum zaufania Zarządowi Powiatu Niżańskiego.

Skarbnik Powiatu Niżańskiego Maria Bednarz zapoznała radnych ze sprawozdaniami: finansowym oraz z wykonania budżetu Powiatu Niżańskiego za 2024 rok. Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Jadwiga Maluga przedstawiła informację o stanie mienia Powiatu Niżańskiego.

Przewodniczący Zarządu dokonał podsumowania wykonanego budżetu oraz oceny najważniejszych inwestycji, jak również stopnia pozyskania środków zewnętrznych.

Po zatwierdzeniu przez Radę przedstawionych sprawozdań, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Roman Pokora złożył wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Niżańskiego z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok. Rada Powiatu 18 głosami „za” udzieliła absolutorium Zarządowi Powiatu Niżańskiego, wyrażając poparcie dla wykonania budżetu za 2024 rok.

Następnie Rada podjęła uchwały Rady Powiatu Niżańskiego w sprawie: uchwalenia Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku; zmiany uchwały w sprawie założenia Branżowego Centrum Umiejętności w Dziedzinie Energetyki w Nisku i nadania mu statutu; zmiany uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nisku.

Realizując porządek obrad Rada powierzyła Gminom prowadzenie zadań publicznych a także wykonanie zadań: Gminie Harasiuki prowadzenia zadania publicznego oraz realizację zadania pn. „Przebudowa dróg powiatowych polegająca na budowie ciągów pieszych i rowerowych na terenie Gminy Harasiuki”; Gminie Jarocin realizację zadania pn. „Budowa dróg dla pieszych i dróg dla rowerów w ciągu drogi powiatowej nr 1041R i drogi gminnej 102203R”; Gminie Jeżowe realizację zadania pn. „Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1087R Jeżowe - Wola Raniżowska na odcinku granica powiatu rzeszowskiego i powiatu niżańskiego – Nowy Nart”; Gminie i Miastu Rudnik nad Sanem realizację zadania pn. „Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1059R w m. Przędzel Kolonia”; Gminie Krzeszów realizację zadania pn. „Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1062R Ulanów – Krzeszów na odcinku Bieliny – Kamionka Kolonia”; Gminie i Miastu Ulanów realizację zadania pn. „Budowa drogi dla pieszych i drogi dla rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1062R Ulanów – Krzeszów na odcinku Bieliny – Kamionka Kolonia”; Gminie i Miastu Ulanów realizację zadania pn. „Budowa ścieżki rowerowej w ciągu drogi powiatowej Nr 1048R Zdziary – Banachy na odcinku Wólka Tanewska – Dąbrówka”; Gminie i Miastu Nisko zadania publicznego zarządzania droga powiatową.

Następnie Rada dokonała zmian w budżecie Powiatu Niżańskiego

Ponadto Rada zapoznała się ze sprawozdaniem Przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu w okresie międzysesyjnym.

Sesję zakończyły wolne wnioski i informacje radnych.